• Nagłówek

        • „Twórcza informatyka poprzez programowanie”

          Współczesna szkoła powinna dbać o wszechstronny rozwój dziecka już od najmłodszych lat, stymulować go i kształtować w nim kreatywność. To dobry moment, aby pokazać dzieciom, że komputer nie jest sterowany myszką czy klawiaturą, lecz umysłem. To właśnie programowanie pozwala uczniom rozwijać kreatywne myślenie, sprzyja rozwojowi intelektualnemu, pozwala nadążać za postępem nowoczesnej techniki.

          Cele ogólne innowacji

          • kształtowanie i doskonalenie wśród uczniów logicznego myślenia poprzez wprowadzenie programowania,
          • przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym,
          • aktywizowanie uczniów do przejmowania inicjatywy, realizowania własnych pomysłów, formułowania wniosków, prezentowania "indywidualnych" rozwiązań na forum klasy,
          • zrozumienie podstawowych zasad działania i budowy sprzętu informatycznego i oprogramowania,
          • wprowadzenie pojęcia algorytmu (przepisu działania) oraz programu (zapisu zrozumiałego dla komputera) na przykładach znanych uczniom z życia,
          • zagospodarowanie czasu wolnego ucznia.

             

             Opis innowacji

            Innowacja skierowana jest do uczniów Szkoły Podstawowej w Rudniku. Realizowana jest na terenie szkoły w ramach zajęć komputerowych w wymiarze 1 godziny tygodniowo oraz zajęć dodatkowych koła informatycznego. W ramach zajęć dodatkowych uczniowie  doskonalą
            i poszerzają zdobyte wiadomości i umiejętności na zajęciach komputerowych z programowania.
            W ramach koła uczniowie poznali w roku szkolnym 2016/2017 takie języki programowania jak Baltie, Scratch, oraz wzięli udział w następujących konkursach programistycznych:

          • Małopolski Konkurs Informatyczny „ Małopolskie Baltie 2017”
          • Szkolny konkurs „Konkurs na grę komputerową”

             

            Przygotowania do Kuratoryjnego Konkursu „Małopolskie Baltie 2017”

            Baltie jest programem, który w prosty sposób wprowadza dzieci i dorosłych w świat programowania. Jest programem w pełni w środowisku graficznym, co ułatwia najmłodszym pisanie programów. W przygotowaniach do tegorocznego etapu szkolnego wzięło udział 22 uczniów, z których 5 awansowało do etapu rejonowego. W tegorocznym konkursie uczniowie mieli za zadanie napisać 8 programów.

             

            Przygotowania do konkursu.

             

            Organizacja etapu rejonowego „Małopolskie Baltie 2017” dla uczniów z powiatu myślenickiego.

            W bieżącym roku szkolnym podobnie jak w latach ubiegłych mieliśmy okazję być placówką konkursową etapu rejonowego Małopolskiego Konkursu Informatycznego dla uczniów szkół podstawowych „Małopolskie Baltie 2017”. W tym roku gościliśmy 18 uczniów z powiatu myślenickiego. W tegorocznych zmaganiach uczniowie musieli rozwiązać 7 zadań o różnym stopniu trudności.

            Etap rejonowy „Małopolskie Baltie 2017”

             
             

             

            Szkolny konkurs na grę komputerową w środowisku Scratch

          Ze Scratchem możemy zaprogramować własne interaktywne historie, gry i animacje. Scratch uczy kreatywnego myślenia, współpracowania, oraz wyciągania wniosków - czyli ważnych umiejętności potrzebnych do życia w teraźniejszości.. Nauka pisania programów w scratchu sprawiła wiele frajdy najmłodszym uczestnikom koła informatycznego, w ramach którego powstało wiele gier i animacji.


          Zwycięscy szkolnego konkursu „Konkurs na grę komputerową”

           

          Przykłady prac stworzonych przez uczniów na zajęciach koła informatycznego.


          „Butelka z wodą” autor Jan Zachariasz uczeń klasy IV a

          Gra polega na zbieraniu spadających kropli wody, dla utrudnienia autor wprowadził również wodę zatrutą, która powoduje odejmowanie punktów. Grę wygrywamy gdy napełnimy butelkę.

           


          „Piłeczka” autor Jan Zachariasz uczeń klasy IV a

          Gra polega na zbieraniu punktów, podczas odbijania piłeczki paletką. Grę kończymy gdy piłeczka upadnie i dotknie krawędzi.

           


          „PlayYourLife Beta 1.0” autor Karol Marek uczeń klasy Va

          Gra „PlayYourLife Beta 1.0” jest grą wielopoziomową, w której możemy zarabiać, a za zarobione pieniądze kupować jedzenie, domy, samochody i wiele innych przedmiotów. W grze możemy również samodzielnie budować budynki, oraz uczestniczyć w rajdach samochodowych.
          W przypadku dokonywania zakupów bez wystarczających środków finansowych możemy trafić do więzienia, gdzie musimy odpracować dług.

           

          • Etap rejonowy "Małopolskie Baltie 2017"
          • Zwycięscy szkolnego konkursu "Konkurs na grę komputerową"
        • Kontakty

            brak danych
    • Kontakty

      • Zespół Placówek Oświatowych w Rudniku
      • 122732018 fax: 122732018 telefony wewnętrzne: sekretariat 20 pedagog 24 kuchnia 25
      • Rudnik, ul. Szkolna 55 32-440 Sułkowice Poland
      • Dyrektor: mgr Konrad Gomulak Wicedyrektor: mgr Agnieszka Szlachetka
    • Logowanie